Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAnderson, Cindy L.; Petch-Hogan, Beverly
TitelThe Impact of Technology Use in Special Education Field Experience on Preservice Teachers' Perceived Technology Expertise
QuelleIn: Journal of special education technology, 16 (2001) 3, S.27-45Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2381-3121
DOI10.1177/016264340101600303
AbstractThis article outlines the results of an exploratory study designed to measure changes in the awareness of preservice teachers concerning technology for students with disabilities. A pretest-posttest survey collected data on (a) awareness of the types of instructional technology available for students with disabilities, (b) ability to integrate technology into the classroom, (c) knowledge of the operation of computers and peripherals, (d) knowledge of technology available for assessment, and (e) extent of dissemination of new knowledge to colleagues. Results of this study indicated that participation in a technology-rich field experience increases the likelihood that preservice special educators will perceive an increase in (a) knowledge concerning the appropriate use of technology for students with disabilities, (b) the use of technology to facilitate student learning, and (c) the use of technology as a teacher tool.
Erfasst vonFIDELIO
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of special education technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: